AYAM KAMPUNG JAWA

Selamat datang ke blog saya "ayam kampung jawa". Harapan saya semoga dengan terhasilnya blog ini maka dapatlah kita berkongsi maklumat mengenai ayam kampung yang mempunyai pengemarnya yang tersendiri. Saya Mohd Sarmin bin Mansot dilahirkan dan dibesarkan di sebuah kampung yang dibernama Kg Tiong Baru, 84700 Gersik dalam daerah Muar dalam negeri Johor Darul Takzim. Saya telah berkahwin dengan Azlina binti Md.Salleh yang berasal dari Kg Jawa, Panchor Muar Johor Darul Takzim pada 27/06/1998 dan telah dikurniakan seramai 4 orang cahayamata. Yang sulung bernama Nur Fahimah berumur 11 tahun, ke-2 bernama Nur Afiqah berumur 9 tahun, ke-3 bernama Muhammad Thaqif berumur 7 tahun dan yang ke-4 bernama Nur Aqilah berumur 9 bulan.

Akibat daripada saya dilahirkan dan dibesarkan di persekitaran kampung, maka minat membela haiwan telah berputik semenjak saya kanak-kanak lagi terutamanya ayam kampung, burung dan itik. Setiap kali balik dari sekolah, reban dibelakang rumah adalah tempat permainan saya. Saya sangat berminat mengikuti perkembangan anak-anak ayam kampung semenjak ia menetas sehinggalah ia membasar. Pernah satu ketika dulu saya menangis kerana bapa saya telah menjual ayam kesayangan saya kepada seoarang apek di Pekan Gersik.

Akhir kata, terima kasih kerana sudi melawat blog saya ini. Sekian terima kasih dan selamat maju jaya. Wassalam........

Tiada ulasan: